fata noptii

revista blogurilor

De la ”ușurătatea” emoțiilor lui Kundera la ”greutatea” acceptării acestora


ComiCultural

/ și o scurtă trecere prin ”eterna reîntoarcere” a lui Nietzsche /

Nu de mult, am experimentat cu surprindere o senzație incredibilă: răsfoind o carte despre Hitler, m-am trezit emoționat în fața câtorva fotografii ale acestuia: îmi aminteau de anii copilăriei mele, pe care i-am trăit în timpul războiului. Mai mulți membri ai familiei mele și-au găsit moartea în lagărele de concentrare naziste; dar ce însemna moartea lor pe lângă fotografia lui Hitler, care îmi evocă o vreme apusă a vieții mele, o vreme ce nu va mai reveni?
Astfel își radiografiază Milan Kundera memoria emoțională în debutul cărții ”Insuportabila ușurătate a ființei”. Introspecție nemiloasă, sinceritate-șoc.
Afirmația de mai sus e parte dintr-un expozeu pe tema ”eternei reîntoarceri”, unul dintre pilonii metafizicii lui Nietzsche. Pe scurt, Nietzsche a emis ipoteza repetabilității tuturor experiențelor noastre lumești. Istoria se repetă, nu doar la nivel macro, ci și la nivel de indivizi. Astfel, aria de…

Vezi articol original 633 de cuvinte mai mult

Un comentariu la “De la ”ușurătatea” emoțiilor lui Kundera la ”greutatea” acceptării acestora

  1. ComiCultural
    Septembrie 6, 2014

    No, mulțam de trecere… de la mine pe la tine…

    Apreciază

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la Septembrie 2, 2014 de în comicultural şi etichetată , .

pagerank

Fatanoptii.wordpress.com Pagerank

Statistică

  • 8,009 hits

23.06.2014

Flag Counter

Arhive

Follow fata noptii on WordPress.com
