fata noptii

revista blogurilor

Paris, mon cour . . . românii-ți dau un tur


„Nu am mai fost din 2011 la Paris. Dar am intrat pe Google Earth, actualizat în 2013. Nu ați avut niciodată o curiozitate morbidă de a afla ce s-a mai întâmplat prin locurile care v-au marcat călătoriile?

M-am dus cu zoomul exact pe Rue de Londres nr. 10. Și i-am dat funcția ”Street View”. Ce-au găsit fotografii Google la căpătâiul lui ”Clopotistu Bețivahu’”, nu-i deloc o întâmplare. E doar o ironie a sorții:”
@ComiCultural

ComiCultural

Cum scriam și în articolul trecut, am hotărât să nu descriu ipostaze pariziene ultracunoscute. Prefer să reliefez elemente de decor tabloidizant, ca un speculant de nimicuri ce sunt ( cu rădăcini în cazuistica, dar nu neapărat în retorica lui Seinfeld). Așadar, cine se așteaptă la un articol doct, se poate opri aici. E cel mult o satiră speculativă la adresa unor metehne autohtone. E prea cald afară ca să vă pun și eu creierii la fiert.
Ca și Micul Paris, și Marele Paris își are zona lui de ”Capitale”.  Rue de Constantinople, rue d’Athènes, rue d’Édimbourg, rue de Moscou, rue de Bucarest (!) . . . Dar și Cour de Rome, Cour d’Amsterdam (Bucarestul n-are încă un ”cour”, au diable! . . . doar dacă l-am reboteza Bu-cour-ești . . .).
Prin august 2011, mergeam la pas pe Rue de Londres. Iun atmosfeer istoriq, iun vreman plezir deo mers pi…

Vezi articol original 441 de cuvinte mai mult

4 comentarii la “Paris, mon cour . . . românii-ți dau un tur

  1. ComiCultural
    Iulie 13, 2014

    Merci, Fata Nopți….

    Apreciază

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la Iulie 12, 2014 de în comicultural şi etichetată , , , , .

pagerank

Fatanoptii.wordpress.com Pagerank

Statistică

  • 7,999 hits

23.06.2014

Flag Counter

Arhive

Follow fata noptii on WordPress.com
