Cea de-a treia întâlnire din cadrul seriei „Aer. Apă. Artă” a avut ca subiect pictura lui Gheorghe Naum, tehnica, temele şi ambianţa din lucrările lui.
Gheorghe Naum rămâne, înainte de toate, cel mai aplicat monograf al meleagurilor brăilene. „Puţini pictori au fost atât de investiţi în explorarea propriilor împrejurimi, a peisajului local cu particularităţile sale geografice, economice şi sociale, cu poezia, dar şi cu limitele sale intrinseci. Dacă este adevărat, după cum se spune, că ”geografia este destin”, este sigur că Dunărea, portul şi docurile, Balta, Brăiliţa şi Comorofca au fost destinul artistic al lui Gheorghe Naum. Mai mult decât pentru alţii, mediul – pe care l-a părăsit rareori şi din întâlnirea cu care şi-a extras, aproape de fiecare dată, subiectele – a rămas esenţial pentru acest pictor, care s-a încăpăţânat să facă performanţă cu datele unui loc aflat la periferia circuitului artistic naţional.”a explicat muzeograful Ruxandra Mircea.
S-au expus concentrat…
Vezi articolul original 960 de cuvinte mai mult
Comentarii recente